Saturday, 1 October 2016

Sposoby na "to be" - składanka/wycinanka, puzzle i plakat

Hello, hello!

Czasownik "to be" to coś, bez czego znajomości nauka angielskiego staje się koszmarem. Ciągle to-to wraca, nauczyciele stale tego wymagają... Może jednak warto byłoby się tego nauczyć?

Aby trochę to ułatwić moim uczniom stworzyłam taką mini-pomoc.






W wordzie zrobiłam dwie tabelki po 4 kolumny i 8 wierszy, a następnie wydrukowałam je dwustronnie. Uczniowie musieli poprzecinać wzdłuż linii, złożyć i nauczyć się zaimków osobowych oraz form czasownika "to be". Taka ściąga, do wklejenia do zeszytu w chwili zaniku pamięci.

Składanki do pobrania z dysku google (link na końcu posta), najlepiej ściągnąć plik na dysk komputera i wtedy drukować, aby uniknąć przesunięć.





Jeśli składanka to trochę za mało, proponuję puzzle. 
W wersji standardowej: 





A może wersja, w której nie można się pomylić, na dobry początek? 








I już na koniec plakat - "to be". 




Wszystko do ściągnięcia poniżej:




7 comments:

  1. Ciekawy pomysł ze składanką:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :) Mam nadzieję, że pomoże choć części uczniów :)

      Delete
  2. Spróbuję zrobić z uczniami składankę, puzzle już przetestowałam, teraz dodałam do nich folię magnetyczną i mam magnesy z odmianą to be. Dziękuję za super pomysły!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super :) Które puzzle wypróbowałaś? Standardowe czy te nie do pomylenia? ;)

      Delete
  3. Super pomysł, chcę wydrukować to swoim uczniom, ale nie wychodzi mi ściągam plik na dysk, drukuje dwustronnie ale jest nierówno ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rzeczywiście, wkradł się jakiś błąd. Plik już naprawiony, można śmiało pobierać. :)

      Delete
  4. Bardzo dziękuję za pomoc :)

    ReplyDelete

Dziękuję za komentarz! :)

Copyright © 2016 Little English Playground , Blogger