Tuesday, 7 February 2017

Rooms, furniture and more. Pomieszczenia, meble i konstrukcja "there is/there are".

Hello!
Dziś coś, co przyda się zarówno w pracy z maluchami jak i dużymi starszakami. :) Bo któż nie chciałby się pobawić w architekta wnętrz i zaprojektować swój własny pokój? Architekci z większym stażem mogą opisać już zaprojektowane pokoje. :) Zapraszam na wpis "ROOMS, FURNITURE & MORE". 





Na początek paczka flashcardów. Grafiki są bardzo proste, stworzone przeze mnie własnoręcznie (z wyjątkiem kilku, które narysował za mnie mój mąż) dzięki niezwykle prostym i łatwo dostępnym dokumentom Google. Kilkoma kliknięciami można tam dowolnie zmieniać kolory i rozmiar rysunków.



Do kart dołączyłam również karty KABOOM, które pomogą w zorganizowaniu powtórki poprzez emocjonującą grę. :) Wystarczy wydrukować karty w pomniejszeniu, np. 4 czy 6 na stronę.


Bardzo często temat mebli związany jest z przyimkami miejsca. Ten temat poruszałam już na blogu przy okazji Dnia Pluszowego Misia. Tam też znajdziecie bardzo proste materiały do ćwiczeń prepositions of place. 




Zarówno w klasie 3  jak i 4 (przynajmniej w podręcznikach, z których obecnie korzystam - New English Adventure oraz World Explorer) pojawia się struktura "there is/there are". Poniżej znajdziecie kilkanaście stron z pomieszczeniami i zdaniami, które należy uzupełnić właściwą wersją wyrażenia THERE IS. 




Kolejnym krokiem w temacie pomieszczeń i mebli może być wykorzystanie przyimków miejsca w praktyce. Oto te same co powyżej pomiesczenia, tym razem jednak ze zdaniami, w którym luki należy uzupełnić odpowiednimi przyimkami miejsca. 





Jeśli to wszystko okaże się dla Waszych uczniów zbyt proste proponuję udostępnić im same ilustracje przedstawiające poszczególne pomieszczenia, idealne do samodzielnego opisu. 





Propozycje zadań dla całej klasy:

- umieść na tablicy jedną wybraną ilustrację. Mów zdania, np. "There's a lamp in my bedroom" albo "There's a lamp on the desk." Uczniowie mają określić, czy podane zdania są prawdziwe czy fałszywe.


- umieść na tablicy wszystkie ilustracje przedstawiające pomieszczenia i ponumeruj je. Wybierz jedno z pomieszczeń i opowiedz o nim. Zadaniem uczniów będzie wskazanie odpowiedniego pomieszczenia. Wygrany wybiera i opisuje kolejne pomieszczenie. 


- wytnij meble i sprzęty, zalaminuj i podklej taśmą/folią magnetyczną. Dodatkowo możesz użyć ilustracji przedstawiających zabawki itp. Umieść je na tablicy. Następnie opisuj ułożenie mebli i przedmiotów w pokoju. Zadanie uczniów to umieszczenie elementów w odpowiednim ustawieniu.
(Starałam się tak umieścić rysunki na stronie, aby zmieścić ich jak najwięcej). 




- ułóż wymyślony pokój lub wykorzystaj któryś z "zaprojektowanych" przeze mnie. Mów głośno zdania-zagadki np. "It's next to the table. What is it?"  lub "What is next to the table?". 





Zadania mają bardzo zróżnicowany poziom trudności, niektóre zawierają więcej zdań, inne mniej. Sami zdecydujecie, któremu uczniowi przydzielić które zadanie. Indywidualizacja niewielkim kosztem. ;) 

Materiały z dzisiejszego postu wykorzystałam podczas zabawy z 3-letnią córką, w domu (była zachwycona meblowaniem domku na tablicy), wykorzystywałam z 2 klasą do ćwiczenia pierwszych przyimków miejsca oraz nazw mebli, a także z klasą 4 do ćwiczenia there is/there are a także przyimków miejsca i nazw mebli. 


Jeśli spodobały Wam się te materiały, ale np. brakuje wg Was jakiegoś mebla/sprzętu to dajcie znać. :) 
A jeśli po prostu spodobała Wam się dzisiejsza paka to tym bardziej dajcie znać! :)))) 

Download 
(click any photo to download or click below) 

Flashcards + kaboom







Enjoy! :) 





6 comments:

  1. Absolutnie cudowne materiały! Wykorzystam na pewno, nie tylko z uczniami, ale z osobistymi dziećmi też :-) Dzięki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super to czytać. :) Udanej nauki i zabawy! :)

      Delete
  2. Po feriach (ja dopiero zacznę je w poniedziałek) na pewno wykorzystam Twoje materiały do powtórki �� Super, dzięki ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieszę się, że materiały przydadzą się kolejnej osobie. :) Miłego odpoczynku!

      Delete
  3. super! Juz wykorzystałam z moimi dzieciakami w klasie - były zachwycone. Super pomysł z układaniem mebli. Wycinania trochę jest, ale jaka radość potem na twarzach uczniów!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ojjj tak, radochę mają, choć i ja mam nie mniejszą. :))))

      Delete

Dziękuję za komentarz! :)

Copyright © 2016 Little English Playground , Blogger